Politiattest

Postet av Peer Gynt Alpinklubb den 31. Mar 2019

Politiattest

Alle ansatte og frivillige som skal utføre oppgaver for idrettslaget som innebærer et tillits- eller ansvarsforhold overfor mindreårige eller mennesker med utviklings hemming, skal avkreves politiattest.

Nå søker den enkelte selv om politiattest elektronisk. Se informasjon og bruksanvisning på følgende link

Styret i Peer Gynt Alpinklubb har oppnevnt følgende kontaktperson:

Ansvarlig:

Trond Solberg

Høglia 5

2640 Vinstra

tlf: 948 59 832

epost: trond.solberg@akh.no

Klubbens oppnevnte person har taushetsplikt overfor uvedkommende i forhold til de opplysninger de får kjennskap til.

Politiattesten inneholder kun opplysninger om personen for tiden er siktet/tiltalt eller tidligere ilagt forelegg/dømt for brudd på bestemmelser i straffeloven om seksualforbrytelser overfor barn. Peer Gynt Alpinklubb har ikke anledning til å be personen om å innhente politiattest for andre straffbare forhold. Innhenting av politiattest er gratis.

Styret i PGA